2008-09-11

11 September

















I dag är det 8 år sedan det ofattbara hände i New York. Jag kan inte fatta att det är så längesen,,, Kriget mot terroristerna fortsätter och de kommer väl ientligen ingen vart!? Många oskyldiga blir satta i fångläger och världen börjar reagera. Kanske blir det ändringar efter valet i USA.
Jag och min älskling var där för ca. 4 månader sen. Det var en underbar resa som var oerhört efterlängtad. Det var bättre än man sett i film och kunnat föreställa sig. Dessa vackra skyskrapor och trycket av människor. Men ändå väldigt lätt att ta sig runt och hitta. Vi gick nog 8 timmar om dan! Vi hann med och se det mesta vi planerat och besökte även Ground Zero. Det var inget mer än en byggarbetsplats för tillfället.( Det ska bli en minnespark.) Det var ledsamt och lite obehagligt att gå där, väldigt svårt att beskriva känslorna,,, Hopps aldrig mer att det händer något så fruktansvärt igen. Jag tror att hela världen mer eller mindre minns och tänker tillbaka på denna dag i dag.







2 kommentarer:

Bara jag sa...

Jag var där i April 07 och dom känslorna man fick när man gick där,enorma, fastän man inte kände nån så öste tårarna ner, klump i magen på att stå på en sån stor plats. Vart ni även ute på Staten Island å såg *Postcards*?
Alla monument dom rest i 9-11 ära, åt dom som förlora sina liv.

vonki sa...

Ja det var verkligen känslosamt och obeskrivligt, man måste besökt det för att få grepp och förstå. Staten Island hannt vi tyvärr aldrig med, åkte bara förbi med färja.